Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Danas problem Beograđana, sutra cele Srbije

Komentari (30) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 24 septembar 2012 15:52
brm
javno-privatni interes je oksimoron.. dakle i javno-privatno partnerstvo već teoretski je besmislica ..
no mi se teorijama više uopšte ne bavimo, samo ko guske u maglu, pa posle prođemo ko magarci u magli.. odličan tekst
Preporuke:
89
0
2 ponedeljak, 24 septembar 2012 15:55
kaca
U svim zemljama gde je javno-privatno partnersvo ulazilo u javna preduzeca dolazilo je do haosa . Ameri su pravi primer ,antologijski filmovi su napravljeni o haosu , trovanjima stanovnistva , zagadjivanju okoline itd. Da li je moguce da su Srbi i beogradajani manje socijalno osetljivi od Bolivijaca koji su protestujuci i zasticujuci lokalno vodosnadbjevanje doveli do promene vlasti ne samo u gradu vec i u drzavi.
Javno -privatno partnerstvo moze imati svojih prednosti samo u nekim delovima privrede , kulture i zdravstvenog-socijalnog sistema , stim da drzava ili lokalna samouprava ima kontrolni paket(uprvaljacka struktura moze biti profesionalna) i nadzor nad onim sta se i kako radi u obezbedjenju ne samo profita vec i podizanja kvaliteta zivota te zajednice .Nedorecenost zakona dozvoljava muljanja kojim sada prisutvujemo . Zakoni moraju biti , jasni , precizni da se zna sta, ko , kako i kada radi , koje su mu obaveze ali i prava.
Preporuke:
52
0
3 ponedeljak, 24 septembar 2012 16:08
Ružičasti panter
Pa privatizacija se u celini zasniva na logici eksploatacije društvenog od strane privatnog. Proglasi se da društvo/država ne ume da upravlja onim što je umela da stvori pa zato to treba da postane privatno. Za male pare ili bez para.
Privatno/javno je tek idealna situacija. Privatizacija je jednokratna eksploatacija a ovo je beskonačna eksploatacija.
Preporuke:
64
0
4 ponedeljak, 24 septembar 2012 16:27
Miloš
Odličan tekst - problem je što fundametalna pitanja javno-privatog partnerstva nisu rasčišćena transparentno i nepristrasno, od strane stručnjaka, već se svaki pokušaj pretvara u gomilu improvizacija i zloupotreba.
Preporuke:
36
0
5 ponedeljak, 24 septembar 2012 16:51
Velizar M.
Nije problem u samom konceptu javno-privatnog partnerstva, problem je u neukim, nesposobnim ili zlonamernim "vođama" koji ili neće ili ne umeju da takve koncepte primene. Pitanje je da li ih uopšte i shvataju. Delegiranje nekih javnih poslova privatnicima treba da počne kao uvođenje dodatnog kvaliteta. Pojasniću primerom: Ja sam spreman da platim neku razumnu sumu novca agenciji za registraciju vozila da sav posao obavi umesto mene a da ja ne moram da čekam redove po policijskim stanicama. Isto kao što bih se za kakvu overu obratio notaru da postoji. No ja im se ne moram obratiti ako to ne želim. Ali ovde je izgleda postalo pravilo da se sve devalvira, novac, ideje, osećanja, etičke norme. Tako je i ovaj nesrećni sistem uveden s namerom ne da bude efikasan već samo da liči na efikasnost a prava namera je da se otme što više. Sutra kada bi se pojavio neko ko nudi zaista dobro rešenje bio bi dočekan drvljem i kamenjem. A dobra rešenja postoje. Samo nam ne daju do njih.
Preporuke:
50
1
6 ponedeljak, 24 septembar 2012 17:17
Bojan
Problem sa idejom javno-privatnog partnerstva je u tome što na taj način država direktno priznaje da nije sposobna da organizuje firmu/službu. To znači da imamo fundamentalni, strukturalni problem sa organizacijom društva i vlasti. Prebacivanjem loptice na privatni sektor jedan dio problema se može popraviti, ali se zato mogu prouzrokovati neki drugi, kao što je to autor kroz pitanja primjetio ili jedan od komentatora na drugim primjerima pokazao.
Dakle, mi treba da prepoznamo uzrok koji stoji iza nesposobnosti administracije da vodi državu/firmu/opštinu/zadrugu/klub/farmu, pa da razmotrimo mogućnosti kako da se taj problem riješi odnosno temelji prilagode kako bi vodili ka ostvarenju zajedničkog interesa. Rješenja poput Bus-plusa su samo tretiranje simptoma i okretanje, prava akcija je u promjeni strukture i sistema vrijednosti.
Preporuke:
33
0
7 ponedeljak, 24 septembar 2012 17:50
Komunista
Javno-privatno partnerstvo znaci prelivanje zarade u privatne dzepove kako privatnika tako i onih rukovodilaca i vise dzepove. Sve to uz pomoc komunalne policije koju placamo mi gradjani. Policija "uteruje" novac privatniku koji nista ne ulaze u to javno preduzece. Evo primera: da li je BUS PLUS kupio i jedan autobus za prevoz putnika koji su maltretirani zastojima i cekanjima da ih komunalci "pregledaju"?
Preporuke:
43
0
8 ponedeljak, 24 septembar 2012 18:21
old fashion Srbin
U šali ponekad kažem da je bus plus zapravo "bolonjska reforma" gradskog saobraćaja. Pompezno zvuči, mnogo košta, a nikome ne donosi korist (osim onima koji su se ugradili). Ali je zato u skladu sa "europskim" vrednostima, za koje, inače, niko ne zna po čemu su to tako vredne.
.
Uostalom, u Beogradu ima 500000 registrovanih automobila, pa pošto je Beograd svetska prestonica sebičluka, ko onda i mari za autobuse osim studenata i penzionera. I nas par komentatora.
Preporuke:
45
2
9 ponedeljak, 24 septembar 2012 18:22
micky
Pa ljudi moji. Gde Djilas kroci tu trava vise ne nice. Ja uopste ne bih voleo da znam sta isti sve poseduje. Obogati se covek na grbaci naroda. Ali ga Beogradjani ipak vole.
Preporuke:
51
0
10 ponedeljak, 24 septembar 2012 18:34
Srbin
Hajdemo, Srbijo, da zastitimo jadne Beogradjane!!!

Ej bre, pola Srbije nije poplocano, ljudi guraju punoletne bicikle kroz kaljugu!
Preporuke:
30
7
11 ponedeljak, 24 septembar 2012 18:51
Srbin
U stvari, bolje ovako "veiciti problemi unutrasnjosti, nikad problemi Beograda".

Ovakvom politikom Beograd sve vise postaje bure baruta.

I onda drzavna televizija zapocne dan sa "danas je na ulice Beograda izaslo 12 miliona 846 hiljada 592 vozila".

Sta mislite, kako to dozivljava neko iz unutrasnjosti cije dete pesaci 12 kilometara do prve skole?
Preporuke:
26
3
12 ponedeljak, 24 septembar 2012 19:12
j
Do god narod ćuti, znači da mu odgovara.

Na delu je pljačka Srbije u svim sverama. Naravno, nađu se plaćeni spin analitičari koji će objasniti da se sve radi za narodno dobro.
(Policajac je prebio studenta za njegovo dobro)

"Narode snago moja, narode stoko moja", reče kralj Nikola.
Preporuke:
32
1
13 ponedeljak, 24 septembar 2012 19:22
fristajlo
Taako se gradi kapitalizam, narode; tako nam je, jer smo tako glasali.
Preporuke:
24
3
14 ponedeljak, 24 septembar 2012 19:58
seljak bezemljaš
Javno-privatno partnerstvo mi je krajem sedamdesetih objasnio bivši"budžovan".Na pitanje zašto je bio u zatvoru sledio je kratak i precizan odgovor.IZMEŠALE MI SE PRIVATNE I DRUŠTVENE PARE.
Stroga kontrola i praksa da sva plaćanja idu preko računa nepogrešivo su ovog pionira javno-privatnog partnerstva odveli u zatvor.Uzeo iz fioke i otišao u fioku.
Sada kada revizorske kuće prave lažne izveštaje,i prolaze bez kazne ,a tokove novca i imovine ne prati niko, pravo je vreme za privatno-javno partnersto.To je jedini način da se iz naših suvih džepova kao iz suve drenovine iscede pare.
Dobra vest je što će se tako vratiti ranije opljačkane pare.Loša vest je da se vraćaju da bi izmuzli veće pare.
A naši dobri ekonomisti.Prvih devet,prepisujući i propisujući ekonomske doktrine iz NATO zemalja napravili su nam veću štetu od NATOa.
Preporuke:
27
0
15 ponedeljak, 24 septembar 2012 21:07
seljak bezemljaš
Teško da je ulica gde živim,izuzetak.Svaku treću kuću su posetili sitni lopovi.Odnesu bicikl,alat,bakarne oluke.Komšiji su usred zime odneli bakarne cevi za gas.Policija je registrovala većinu lopova.Svi imaju u dosijeu desetine takozvanih sitnih krađa.Rade to u vidu zanata.Niko ih ne ometa.Podelili su teritoriju i prema adresi policija zna ko je"posetio"pokradenog.Dobio sam pismeno obaveštenje od policije da mogu da gonim lopova samo privatnom tužbom jer je iznos manji od 15.000.dinara.Lopova koga su uhvatili da je krao mobilne telefone na plaži puštaju i on se vraća na mesto krađe.
Kako se snalaze mali prodavci,samo oni znaju.
Naši upravljači,usrećitelji naši znaju zašto i kako nešto štite a zašto nešto prepuštaju bezočnoj pljački.
Preporuke:
19
0
16 ponedeljak, 24 septembar 2012 21:21
Dag
Kuknjava ovde ne pomaže. Rad Bus-plusa treba staviti pod lupu državnih organa. Komunalna policija ovde učestvuje u punjenju džepova privatnog poslodavca i ometanju saobraćaja.

Striktno gledano, provera karata nije posao komunalne policije. Radi se o zloupotrebi ove javne službe na štetu građana.
Preporuke:
27
0
17 ponedeljak, 24 septembar 2012 22:19
Miki BG
BusPlus je antiprimer dobrog privatno-državnog partnerstva. Pre svega zato što BusPlus nije uneo svež kapital da bi unapredio javni gradski prevoz, a o naplati karata GSP se mogao i dalje uspešno da bavi. Podsećam: BusPlus je firma koja je neposredno pre tendera osnovana sa 500 evra osnivačkog kapitala, sa svega jednim zaposlenim. Tu zaista nema ničeg pozitivnog. Naprotiv, samo opravdane sumnje da je BusPlus osnovan radi ličnog pogaćenja pojedinaca. To bi u svakoj valjanoj državi bio predmet pravosudnih organa, kod nas tužilaštva za organizovani kriminal, ali kod nas pravna država je još samo misliona imenica.
Preporuke:
35
0
18 ponedeljak, 24 septembar 2012 23:09
Misa
Javno-privatno partnerstvo ili u prevodu, trosak javni profit privatni.
Preporuke:
26
0
19 utorak, 25 septembar 2012 00:20
veca vestica
Resenje BUS-PLUSA treba traziti u "ukrstenici" pod vodoravno i uspravno.Kao pomoc citaocima navescu da su vlasnici BUS-PLUSA tri zene.?
Preporuke:
8
2
20 utorak, 25 septembar 2012 01:07
nebeska krtica
Čudi me da je malo reakcija bilo i na tzv. privatne "uterivače dugova" - i tu je država priznala nemoć i nesposobnost da sprovodi zakon, kao i u slučajevima kada su banke trebale da kontrolišu poreze i doprinose.
Javno-privatno partnerstvo je samo usputna stanica u potpunoj devalvaciji pojma "javni interes", koji će dovesti do toga da ćemo u budućnosti imati privatne policije, privatne vojske, samo privatne škole, verovatno i cele gradove...što će reći dominaciju kapitala nad svim sferama ljduske egzistencije.
I to je dobro - jer će taj vrhunac kapitalsitičkog procesa, značiti i njegov konačan kraj.
Preporuke:
10
0
21 utorak, 25 septembar 2012 05:53
Penzioner
Postovani gospodine Draganic.

Posto ja sa pozicije obicnog citaoca, nisam uspeo da raspletem
misteriju tz besplatnog prevoza u vozilima javnog gradskog saobracaja
za gradjane Beograda starije on 65 godina, molim Vas da istrazite
tajnu transformacije odluke starog/novog gradonacelnika Beograda,
koja je odmah na pocetku modifikovana zahtevom GSP-a, da umesto
to pravo dokazujemo licnom kartom, moramo da izvadimo posebne
legitimacije i pritom platimo 400.- din za godisnju markicu.

Sa prelaskom na BusPlus, morali smo da izvadimo nove legitimacije
po ceni od 250.- din i opet platimo pretplatu od 400.- din.

Nadam se da cete uspeti da uvrdite da li je gradonacelnik naknadno
promenio svoju odluku i ukinuo besplatan prevoz ili je to neko
neovlasceno uradio i pozovete gradonacelnika da u prvom slucaju
izadje u javnost i izvini se najsatijim beogradjanima a u drugom
slucaju preduzme mere za ukidanje neovlascene modifikacije i
kaznjavanje odgovornih.
Preporuke:
11
0
22 utorak, 25 septembar 2012 08:49
Anta
Bus plus je najvidljiviji primer... ima ih jos jako puno, ali nismo upoznati... Npr, Gradsko stambeno preduzece je poslove odrzavanja Kanalizacionih i vodovodnih vertikala prenela na privatnu firmu... I tako , navodim primer na osnovu licnog iskustva, u mojoj zgradi se na 6. spratu pojavila vlaga na zidu... Dosla je ekipa privatne firme, obili su zidove u kupatilima od 6. do 9. sprata ne bi li ustanovili gde curi , zatim su nasli da curi na 9. spratu, zamenili cev i otisli... sutradan dolazi ekipa zidara iste firme da zazida rupe koje su kolege napravile, a treceg dana keramicari... da nalepe keramicke plocice... svaka od ovih ekipa uredno podnese papir na kome je opisan obim radova i trazi od stanara da potpisu sta su uradili... naravno niko nije proverio da li bas moralo da se obijaju zidovi od 6. do 9. sprata... cena se potom uredno isporuci Gradskom stambenom...
Preporuke:
10
0
23 utorak, 25 septembar 2012 09:31
Partnerizuj me nežno
Javno-privatno partnerstvo je turbo varijanta privatizacije. Privatnik uz manje novca dolazi do potrebnog, velikog procenta vlasništva a sve uz manje odgovornosti, jer, eto, nije vlasnik 100%. Pošto je malo uložio manje se i brine za uspeh "partnerstva". Budimpešta je nedavno platila cenu da bi izašla iz javno-privatnog kola u koje je ušla tako što je javno-privatno-partnerizovala sopstveni vodovod. Budimpešta je otkupila budimpeštanski vodovod po mnogo većoj ceni nego što je iznos po kom ga je ustupila privatnom partneru. Eto, toliko je to dobro.
Preporuke:
14
0
24 utorak, 25 septembar 2012 10:04
brm
Ej bre, pola Srbije nije poplocano, ljudi guraju punoletne bicikle kroz kaljugu!ej bre Srbine pola Beograda nije popločano i nema kanalizaciju..
Preporuke:
4
3
25 utorak, 25 septembar 2012 10:11
xy
Javno partnerstvo = Beogradjani.
Privatno partnerstvo = gradonacelnik Beograda.
Preporuke:
12
0
26 utorak, 25 septembar 2012 11:56
Gordana
Nimalo netreba da nas iznenadjuju ovakvi "dilovi". Od kako su pocele da se osnivaju privatne Firme po Srbiji uvek je u lancu bila jedna drustvena firma koja je placala SVE zarade , bole reci pljacke.Najunoisniji posao je bio sef nabavke u drustvenoj firmi. I tako su nastali nasi tajkuni!Da uhapse bilo kga od njih sigurno nece pogresiti.Kvalifikacija "uspesnog poslovnog coveka" kod nas odavno mi izaziva gadjenje!
Preporuke:
3
0
27 utorak, 25 septembar 2012 21:34
Goran Stanković
Opet o posledicama. Zalud je taj posao. Suština je da OPOZICIONI članovi skupštine grada Beograda nisu smeli dozvoliti ovakve intervencije u JAVNOG GRADSKOM SAOBRAĆAJNOM preduzeću. Kao ni formiranje komunalne policije ( već postojali komunalni inspektori pri opštinama, tržišne inspekcije, u MUP Srbije valjda čuvari javnog reda i mira ODMAH reaguju na svako bahato ponašanje na javnom mestu ). Da ne dužim, pojavom ove vrste policije, marginalizovan je rad ( a da su pri tome svi navedeni ostali na svojim radnim mestima i dan danas ). Sad će neko reći, što ti nisi sprečio? Razlika između mene i recimo gdina Bakareca ( sjajno je elaborirao temu komunalne policije, ali KADA je već zaživela )što je on član stranke, na izborima dobio glas i odgovornost da štiti interes građana, i što su mu na raspolaganju metode institucionalne i van institucionalne za kreiranje naše stvarnosti.
Preporuke:
4
0
28 sreda, 26 septembar 2012 07:22
Mika Dorćolac
Bus plus ne radi ništa.
To je "konsultantska advokatska" programerska kancelarija za prelivanje para u džepove osnivača, gradske Skupštine. Sve je oslonjeno na podizvoćačke organizacije. Gde proizvode aparate? Ko je isplatio onih suvišnih 100000 komada, verovatno će da ih planiraju za Niš, Novi Sad. Gde ih samo nađoše, kako se snađoše. Tu privatno nema mišta. Čak ni ćirilicu ne koriste.
Bus plus nije zainteresovan da obavlja posao, nego samo da naplaćuje, pa da onda plaća račune koji mu ispostavi GSP. GSP radi, kasir Bus plus Vlahović sa "Turcima" naplaćuju živim parama, u kešu. Koliko ide komunalnoj policiji i partiji koja ih je osnovala, treba da ispita Javni tužilac.
Hitno zatvoriti nelegalnu i netransperantu radnju i vratiti u pređašnje stanje.
Preporuke:
2
0
29 sreda, 26 septembar 2012 16:13
Srbin@brm
Ej bre, pola Srbije nije poplocano, ljudi guraju punoletne bicikle kroz kaljugu!ej bre Srbine pola Beograda nije popločano i nema kanalizaciju..


pa sta je vece i vaznije, pola beograda ili pola srbije?
Preporuke:
2
0
30 četvrtak, 27 septembar 2012 15:06
Era iѕ Bg.
Svaka čast autoru, odavno nisam pročitao ovakav tekst bez filozofiranja i lupetanja. Ali se bojim da je upozorenje uzalud. Biće baš tako!
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner